Το έργο «Καινοτόμο
σύστημα εξοικονόμησης πόρων μέσω βελτιστοποίησης της συλλογής
απορριμμάτων και της κατανάλωσης καυσίμων στο Δήμο Σερρών» χρηματοδοτήθηκε από το Ε.Π. Μακεδονία-Θράκη, με προϋπολογισμό 147.000,00 ευρώ.
Το έργο ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2013 και αντικείμενο
του έργου αποτέλεσε η εφαρμογή ενός συστήματος για τη μείωση δαπανών
του Δήμου που σχετίζονται με πόρους όπως τα καύσιμα, τις υπερωρίες, τον
ανεφοδιασμό, τις συντηρήσεις των οχημάτων αλλά και τα δρομολόγια
αποκομιδής απορριμμάτων. Συγκεκριμένα το έργο αφορούσε:
•Τη
διαχείριση και παρακολούθηση στόλου οχημάτων με έμφαση στη μείωση του
κόστους λειτουργίας του και την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πολιτών,
εξασφαλίζοντας την μακροπρόθεσμη εκμετάλλευση του συνόλου του
εγκατεστημένου εξοπλισμού. Το σύστημα παρέχει
δυνατότητες παρακολούθησης των καθημερινών μετακινήσεων και εργασιών
των οχημάτων περισυλλογής απορριμμάτων, αλλά και εργασιών των δημοτικών
οχημάτων. Επίσης, παρατηρεί παραμέτρους όπως: υπέρβαση ταχύτητας,
είσοδος – έξοδος από επιλεγμένες περιοχές κλπ.
• Τον
έλεγχο εφοδιασμού κατανάλωσης καυσίμων και παρακολούθηση της
διαδικασίας προμήθειας καυσίμων από πρατήρια. Με τον τρόπο αυτό
καλύπτεται η ανάγκη λεπτομερούς καταγραφής του ανεφοδιασμού των οχημάτων
και της ασύρματης μέτρησης της κατανάλωσης καυσίμου σε πραγματικό χρόνο
εν κινήσει του οχήματος (με κατάλληλο αισθητήρας μέτρησης ροής), καθώς
και η ανάγκη μέτρησης στάθμης καυσίμου σε πραγματικό χρόνο,
επιβεβαιώνοντας τον αριθμό λίτρων καυσίμων που προμηθεύεται κάθε όχημα
σε σχέση με την τιμή του λίτρου και το συνολικό κόστος ανεφοδιασμού.
•Τη
διαχείριση της αυτόματης ταυτοποίησης κάδων (RFID) και δυναμική
καταγραφή του βάρους των απορριμμάτων κατά την αποκομιδή με στόχο την
βελτιστοποίηση της διαδικασίας διαχείρισης απορριμμάτων του Δήμου και τη
μείωση του κόστους λειτουργίας.
• Τη
συντήρηση των δημοτικών οχημάτων που περιλαμβάνει: α) Τήρηση αρχείου
οχημάτων, β) παρακολούθηση εργασιών συντήρησης οχημάτων με καταγραφή των
βλαβών και τήρηση του ιστορικού των οχημάτων, αλλά και παρακολούθηση
των επισκευών που γίνονται σε εξωτερικά συνεργεία, γ) διαχείριση
ανταλλακτικών οχημάτων, δ) κοστολόγηση οχημάτων με στατιστικά στοιχεία.
Με παρόν έργο τα οφέλη για το κράτος είναι:
1. Βελτιστοποίηση
δρομολογίων αποκομιδής & χρήσης των απορριμματοφόρων και
εξοικονόμηση καυσίμων από τα λιγότερα χιλιόμετρα του συνόλου των οχημάτων.
2. Αποδοτικότερη παρακολούθηση & διαχείριση της υπηρεσίας αποκομιδής.
3. Προετοιμασία των υπηρεσιών ΟΤΑ για τη μελλοντική εφαρμογή προγραμμάτων pay-as-you-throw & ανακύκλωσης βάσει κινήτρων.
4. Τεκμηριωμένη
αντιμετώπιση παραπόνων των δημοτών για το επίπεδο παρεχόμενης
καθαριότητας και δυνατότητα άμεσης ανάδρασης των υπηρεσιών επί τη βάση
στοιχείων.
5. Μείωση κόστους συντήρησης οχημάτων.
6. Μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Τα οφέλη για τους πολίτες είναι:
1. Αποδοτικότερη υπηρεσία καθαριότητας που παρέχει ο Δήμος.
2. Ενημέρωση για τις
προμήθειες και τις καταναλώσεις καυσίμων στα οχήματα του Δήμου,
ενισχύοντας το αίσθημα της διαφάνειας στους πολίτες.
3. Τεκμηριωμένη απαίτηση για το επίπεδο καθαριότητας ανά περιοχή του Δήμου.
Παρακάτω, παρατίθεται ο ιστοχώρος για το σύστημα ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΩΝ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ για τον Δήμο Σερρών.
http://fleet.assetro.com/_public/serres/
|