ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ
ΔΗΜΟΣ ΣΕΡΡΩΝ Σέρρες 12 Νοεμβρίου 2013
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΑΙ
ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο αντιδήμαρχος Παναγιώτης Γρηγοριάδης
- Στη Καβάλα για το συνέδριο «Πολιτισμός-Αθλητισμός»
- Στη Νις της Σερβίας για την επέτειο υπογραφής του Διατάγματος των Μεδιολάνων και τις εκεί εκδηλώσεις
Η ανάδειξη όλων των θεμάτων σχετικών με τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό, η αποτύπωση της κατάστασης, η δημιουργία ενός δικτύου επικοινωνίας και συνεργασίας από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης αποτέλεσαν το επίκεντρο του συνεδρίου με θέμα «Αθλητισμός και Πολιτισμός-Παράγοντες κοινωνικής συνοχής» που διοργάνωσε η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Ε.)και πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα το διήμερο 1 και 2 Νοεμβρίου.
Εκ μέρους του Δήμου Σερρών στο συνέδριο συμμετείχε ο αντιδήμαρχος Ανάπτυξης - Αγροτικής Οικονομίας & Τουρισμού κ. Παναγιώτης Γρηγοριάδης, ο οποίος τόνισε τη γενική διαπίστωση κατά τη διάρκεια των εργασιών ότι η ενασχόληση με τον αθλητισμό και τον πολιτισμό στις δύσκολες μέρες της οικονομικής κρίσης, μπορεί να λειτουργήσει ως δικλείδα ισορροπίας και διασφάλισης της κοινωνικής συνοχής.
Επισημαίνεται ότι στο συνέδριο συμμετοχής έλαβαν μέρος αιρετοί, στελέχη και εργαζόμενοι αθλητικών και πολιτιστικών οργανισμών και υπηρεσιών των Δήμων.
Η έναρξη των εργασιών έγινε από τον δήμαρχο Καβάλας Κώστα Σιμιτσή, ο αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιάννης Κουράκης απηύθυνε χαιρετισμό, ενώ τις θέσεις της Αυτοδιοίκησης για τον Αθλητισμό και τον Πολιτισμό εισηγήθηκαν οι Γιάννης Θεοδωρακόπουλος και Γιώργος Ιωακειμίδης, πρόεδρος και αντιπρόεδρος αντίστοιχα της Επιτροπής Πολιτισμού, Παιδείας, Νεολαίας και Αθλητισμού της ΚΕΔΕ.
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, σχεδόν στο σύνολο της, κατανόησε τη νέα σκληρή πραγματικότητα, ενώ προσπάθησε και προσπαθεί διαρκώς να κρατήσει τις δομές ή και σε κάποιες περιπτώσεις να δημιουργήσει ακόμα περισσότερες.
Κατά τη διάρκεια του διήμερου συνεδρίου συζητήθηκαν οι εξής τέσσερις θεματικές ενότητες:
- Ο σχολικός Αθλητισμός, άθληση για όλους και αθλητικές εκδηλώσεις
- Αθλητικές εγκαταστάσεις, προγραμματισμός, εναλλακτικές πηγές εσόδων, σχέσεις με αθλητικούς φορείς
- Πολιτισμικές αναδιατάξεις σε μια εποχή που αλλάζει δραματικά
- Νέα πολιτιστικά εγχειρήματα στην Αυτοδιοίκηση και ενδυνάμωση του κοινωνικού ιστού
Στη Νις της Σερβίας
Εν τω μεταξύ ο αντιδήμαρχος κ. Γρηγοριάδης μετέβη (στις 6 του περασμένου μήνα Οκτωβρίου και μετά την επίσημη πρόσκληση από τον εκεί Νομάρχη) στη Νις της Σερβίας, γενέτειρα πόλη του αυτοκράτορα Μεγάλου Κωνσταντίνου, όπου και πραγματοποιήθηκαν λαμπρές επίσημες εκδηλώσεις για την επέτειο της υπογραφής του Διατάγματος των Μεδιολάνων, 1700 χρόνια πριν (313 μ.χ.).
Επίσης, στην ιστορική σερβική πόλη ήσαν ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Σερρών κ. Βασίλειος Παπαβασιλείου και ο δημοτικός σύμβουλος κ. Χριστόδουλος Σταυρόπουλος.
Ειδικότερα, η σερραϊκή αντιπροσωπεία παρέστη στο συλλείτουργο στον Ιερό Ναό του Μεγάλου Κωνσταντίνου, προεξάρχοντος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και συμπροσευχόμενων των Πατριαρχών Σερβίας Ειρηναίου, Ιεροσολύμων Θεόφιλου, Ρωσίας Κύριλλου, καθώς και των Αρχιεπισκόπων Κύπρου Χρυσόστομου, Αθηνών Ιερώνυμου, Πολωνίας Σάββα και Αλβανίας Αναστάσιου.
Παρόντες επίσης ήταν εκπρόσωποι από σχεδόν όλες τις ορθόδοξες Εκκλησίες.
Η παρουσία των πιστών, σύμφωνα με τα σερβικά Μέσα Ενημέρωσης ήταν εντυπωσιακή, καθώς την Πατριαρχική Θεία Λειτουργία που τελέσθηκε μπροστά από τον καθεδρικό ναό του Αγίου Κωνσταντίνου της Νις παρακολούθησαν περίπου 15.000 πιστοί.
Διάταγμα των Μεδιολάνων - Ανεξιθρησκία
Το Διάταγμα των Μεδιολάνων (Edictum Mediolanense) ονομάζεται το διάταγμα της θέσπισης της ανεξιθρησκίας στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία, με το οποίο ο Μέγας Κωνσταντίνος και ο Λικίνιος σταμάτησαν τους διωγμούς των χριστιανών το 313 μ.Χ.
Με το διάταγμα νομιμοποιήθηκε η χριστιανική Εκκλησία ως «επιτρεπομένη θρησκεία» (Religio licita), οι οπαδοί της οποίας έπρεπε να προσεύχονται στον δικό τους θεό για την ευτυχία του κράτους.
Με αυτή την κίνηση ο Κωνσταντίνος δεν έκανε το Χριστιανισμό επίσημη θρησκεία της Αυτοκρατορίας, απλώς εγγυήθηκε την ανοχή του κράτους απέναντι στους χριστιανούς.
Παρόλο που το διάταγμα ίσχυε οι διωγμοί σταμάτησαν μόνο όταν ο Κωνσταντίνος έγινε μονοκράτορας (324).
Από το Γραφείο Τύπου
|